MPR 2002 KERAMAT DAN MERDEKA »

MENGANGKASAKAN

MANTAN MPR 2002

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

"Maka bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan jadilah engkau diantara orang yang bersujud yakni solat.Dan sembahlah Tuhanmu sampai yakin (ajal) datang kepadamu." Al-Hijr : 98-99


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

PERHATIAN!!!
Email penulis joharibrave di yahoo mail tidak lagi digunakan berikutan di senarai sebagai spam.Kepada mereka yang ingin berbicara silakan di sengkuangmerah@yahoo.com

Kepada mereka yang minat dan ingin mengetahui perihal spiritual dan paranormal sila layari dan menjadi member di Forum Paranormal Malaysia

Bagaimana untuk memartabatkan Mantan Minggu Penulis Remaja

Friday, November 23, 2007

komen aku di laman rasmi mpr

Ini merupakan kali kedua saya menulis perihal kenangan semasa di MPR 2002.Yang pertama telah dihapuskan oleh moderator mungkin seperti 'sebuah kerajaan' yang asyik nak yang cantik-cantik sahaja isinya.hehe.Walaupun diketahui tiada keseimbangan dalam berkongsi cerita,tetapi ia bukan satu halangan.Rileks jer.Yang penting kita tau demokrasi itu telah disekat.Jadi aku meneruskan sambungan bahagian kedua.Jadi berbagai ragam semasa bengkel MPR 2002 berlangsung.Masing-masing mempunyai karya untuk dibentangkan.Aku masa tu yer laaa tengok mana satu awek cun.Tengok dan lihat dengan ketajaman mata aku.Pastu suka sembang dengan roomate aku (lupa nama dia).Masatu mengumpat laaa budak-budak yang kita rasa tak best dan poyo.Mangsa yang pertama Penghulu.Umpat gile2 sampai perut pun dah tak tahan nak gelak.Bagaimanapun umpatan itu hanya nak menyedapkan hati yerlaaa aku pun masatu amarah dengan penghulu sebab tetiba nak gaduh dengan aku.Aku takkan nak berdiam macam 'landak yang tak berduri'so aku mulakan permainan politik dengan cakap belakang.Nyata ramai jugak laa yang kureng setuju dengan cara penghulu.Ingat tak semua yang kita buat dipersetujui orang.Macam yang aku tulis sekarang ni pun mungkin tidak disenangi oleh beberapa pihak tapi aku tak fikir semua tu.Yang penting tak keluar tajuk cerita ni.Semasa penghulu menjadi wakil MPR 2003 aku rasa terhina sekali apabila dia cakap sesuatu yang aku sangat kurang senang.So aku gunakan mantan MPR 2003 ashikin sebagai 'perisik' aku dan beliau menceritakan kat aku A-Z apa yang diperkatakan oleh penghulu.So apa yang disampaikan oleh penghulu sangat bachul dan ada yang tidak benar mengenai MPR 2002.Jadi aku membantah keras dengan memberi surat layang.Bagi aku setiap manusia ada melakukan kesilapan dan aku pun tak terlepas dari kesilapan itu.hehe..Dengan surat layang yang aku bagi tu Penghulu terus amarah yerlaa dia kan sensitif.Dalam masa yang sama jugak penyatuan untuk MPR 2002 tidak menjadi kenyataan berikutan tidak mendapat sambutan.Terkini aku cuba untuk mengumpulkan semula mantan MPR atas tujuan untuk bersatu namun sayang bantuan yang aku ingin berikan ditolak bulat-bulat.Persoalannya kalau macam inilah cara penghulu maka sampai bila-bila tidak akan bersatu MPR 2002.Bersambung...

0 komen anda: