MPR 2002 KERAMAT DAN MERDEKA »

MENGANGKASAKAN

MANTAN MPR 2002

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

"Maka bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan jadilah engkau diantara orang yang bersujud yakni solat.Dan sembahlah Tuhanmu sampai yakin (ajal) datang kepadamu." Al-Hijr : 98-99


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

PERHATIAN!!!
Email penulis joharibrave di yahoo mail tidak lagi digunakan berikutan di senarai sebagai spam.Kepada mereka yang ingin berbicara silakan di sengkuangmerah@yahoo.com

Kepada mereka yang minat dan ingin mengetahui perihal spiritual dan paranormal sila layari dan menjadi member di Forum Paranormal Malaysia

Bagaimana untuk memartabatkan Mantan Minggu Penulis Remaja

Monday, November 19, 2007

Tiada sempadan...

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket




Mungkin ramai yang tertanya untuk apa aku menulis dan sebab apa nak menulis..:) soalan lazim dari kawan-kawan,jawapannya mudah sahaja iaitu untuk berkongsi aliran pemikiran aku dan mengasah ketajaman "pena" aku yang dah lama tumpul.Jawapan itu adalah terasnya.

seperti biasa kritikan memang sentiasa aku terima dengan tangan yang terbuka untuk memperbaiki kualiti penulisan aku walaupun memang terdapat kritikan dil uar konteks penulisan. Macam-macam orang cakap samada secara terbuka atau tertutup tapi macam biasa aku ni jenis rileks.

Pengalaman memimpin siswa-siswi disebuah IPTS sebelum ke IPTA banyak mengajar aku erti bersabar dan menjadi perancang yang terbaik. Karenah, puak-puak, ugutan dan sebagainya aku rileks menjalaninya. Kata orang dengan kata-kata boleh memberi laluan mudah untuk kita berjaya didunia ini, Ya aku setuju.

Teringat aku masa memimpin dulu, aku terima ugutan bunuh.. :D nak gelak pun ada, tapi itulah orang melayu kita lebih suka menuduh buta tuli tanpa lihat dulu hasilnya. Ugutan tu aku terima bila mana katanya aku tak boleh mendahului si pulan tu. Berbekalkan ilmu berucap yang kecil ni aku dapat memperkuatkan pengaruh aku.

Perkara yang aku alami dulu mungkin hampir sama macam isu dato seri khir toyo dengan anugerah penyapunya.hehe,aku rasa wajar anugerah tu dibuat untuk beri perubahan pada melayu kita ni. Secara langsung membuka mata.

Perkara ni aku kaitkan pulak dengan sajak dari Allahyarham SN Usman Awang :

"...Bagaimanakah Melayu abad dua puluh satu? Masihkan tunduk tersipu-sipu? Jangan takut melanggar pantang, jika pantang menghalang kemajuan. Jangan segan menentang larangan, jika yakin kepada kebenaran. Jangan malu mengucapkan keyakinan, jika percaya kepada keadilan..."



Memang aku akui idola aku masa itu ialah seorang bekas timbalan perdana menteri dan juga Adolf Hitler jadi gaya ucapan aku pun lebey kurang macam mereka. Aku acap kali menonton video ucapannya dan semangat itu terus merasuk jiwa aku.

aku jugak peminat idealisme Tun Mahathir dalam meneraju kepimpinan negara.Mungkin aku masih 'kecil' dalam memberi pandangan aku kepada umum.

ohyer dulu cita-cita aku macam-macam masa lepas SPM pada awalnya nak ambik bidang Undang-undang kemudian tukar ambik bidang perniagaan.Pastu tukar lagi ambik bidang menjurus kepada kejuruteraan yakni bidang ukur bangunan walaupun pada hakikatnya nak ambik arkitek.

Alhamdulillah akhirnya berjaya mencapai cita-cita aku tu.dan masa nak degree ni pun sebelum ni ada konflik samada aku nak ambik kejuruteraan awam atau bidang lain. Oleh kerana masa dan pendapat keluarga aku tak ambik civil eng. tu tapi ambik bidang perniagaan. :)) yang penting aku enjoy dengan hidup aku.

kalau nak kata cabaran tu memang banyak tapi seperti aku katakan aku ni jenis rileks dan penyelesaian masalah tu dijadikan landasan.


Ok setakat ini sahajalah letih pulak aku menaip.

0 komen anda: